Sunday, April 1, 2012

And I still haven't found what I'm looking for...

Kuten olette täältä blogista saaneet lukea, olen löytänyt oikean kokoni. Rintaliivipainajaiseni eivät kuitenkaan pääty tähän, lupaan! Rintaliiveissä ja niiden valmistajissa ja myyjissä on paljon sellaista, joka suututtaa vieläkin!

Useimmat isojen liivien valmistajat, kuten Panache, Freya ja Curvy Kate ovat kunnostautuneet hienosti liivien ulkonäön kohentamisessa. Kiitos siitä heille! Kaipaisin kuitenkin usein jotain ihania pehmeitä, erittäin mukavia liivejä. Sellaisia, joissa kaarituet on erinomaisesti pehmustettu ja ympärys on tehty yhtenäisestä, sileästä materiaalista, jossa kuminauhat eivät painaisi ihoa pitkänkään päivän aikana. Ihan kuin joskus tarvitsee jotain isoa turvaneuletta, minä ainakin tarvitsen myös turvarintaliivejä!

En ole täysin vakuuttunut siitä, että kaaritueton liivi voisi tarjota näin isolle povelle tarpeeksi tukea ja antaa kauniin muodon, mutta kunnolla pehmustetut ja pehmeään materiaaliin upotetut kaariliivit voisivat tarjota saman tuen. Kaarituettomissa liiveissä paino jakautuu usein niin, että olkaimet kantavat suuremman osan painosta kuin kaarituellisissa liiveissä. Silloin olkaimet painavat ja hiertävät. On toki olemassa myös todella jykeviä ja ryhdikkäitä kaarituettomia liivejä, joissa tätä ongelmaa ei ole, mutta ne eivät useinkaan ole kovin kauniita...

Kaipaisin siis jotain tällaista...


Mutta ei, tällaista ei isoille rinnoille tarjota. Curvy Kate on tuomassa markkinoille moulded bran, eli tuollaisen muotilla tehdyn saumattoman liivin, mutta kuppikoot eivät yllä minun kokooni saakka. Samasta tarpeesta mukavien rintaliivien asialla on muuten kirjoittainut myös ainakin Bras I hate.

Ewa Michalakin liivit ovat itse asiassa hyvin lähellä tällaista liiviä. Ne ovat pehmeitä ja ohut toppaus antaa lisämukavuutta ja -tukea. Toisaalta ne ovat liian kapeita minulle kaarituistaan, joten ne alkavat painaa pitkän päivän päätteeksi pahasti. Suosittelen näitä liivejä kuitenkin ehdottomasti niille naisille, joille sopii hyvin kapeatkin kaarituet!

In English: Even though I have found my right size I'm still looking for something more. I'd need a good old comfort bra: something to wear around the house or when I'm having my period or just need something super comfy. The bra above would be perfect if it came in my size: a laser cut bra with a perfectly smooth band withot any parts that would dig in during a long day. It also looks like the wires are perfectly padded and embedded in the soft material.


Don't get me wrong: I absolutely love what Freya (and other Eveden brand bras), Panache and Curvy Kate have done to big bust bras looks and support wise. It's just that I'd love something supercomfy and soft, just like Bras I hate also wrote. I've been searching for a good and pretty wireless bra, but I just haven't found the right one. It seems that wireless bras tend to distribute the weight of the breasts differently: the bra bands aren't capable of carrying as much weight and a lot of the weight is carried on the shoulders. This isn't the problem on some very utilitarian and visually massive wireless bras, but as I'm looking for something pretty as well I haven't found a good match yet.


I do think that Ewa Michalak's bras are very close to being a great comfort bra. The wires are inside a very soft fabric and the materials are silky soft. The only problem is that they seem to have too narrow underwires for me and they start causing discomfort after some hours of wear. But if you do well with narrow wires, I suggest you try them! They are made of a lot softer materials than my Panache or Curvy Kate bras.

3 comments:

  1. As you know, I too am on a quest for a soft bra to wear in bed and around the house. It's not good to wear the same style/shape bra day in day out (which is what I do with my Ewas) so I would love to have the option of something different. There's lots of reviews of soft cup bras on my blog :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, and I've read them all! I actually liked the lacy ones you tried on Simply Yours but I've had the impression that they don't ship to Finland.

      Unlike you, I haven't found anything so comfortable that I'd be able to wear it all day. When I come home, I take my bra off and let it all hang out. :D I find that a tight top gives a bit of support, but I do crave for more...

      I'm kind of picky when it comes to this quest of mine: it's got to be pretty and it shouldn't give an east-west or a pointy look. I don't mind an uniboob, though. So, I guess I'll continue my searches forever... :D

      I hope you'll find your match soon! Have you concidered trying Freya's soft cups? I guess they only go up to a HH, but I don't know if they tend to run small or big... Good luck!xxx

      Delete
  2. Etsiessäni mahdollisimman mukavia liivejä, löysin Balin Comfort Revolution liivit. Käytän kaarituetonta versiota, koska olen KYLLÄSTYNYT kaaritukien kanssa tappelemiseen. Näistä liiveistä on myös kaarituellinen versio saatavilla. Liivit ovat TODELLA mukavat, en löydä moitittavaa. Yllättävän vaikeaa löytää 95 B kokoisia liivejä ja KAUNIITA sellaisia...

    ReplyDelete